Stránky zabývající se Jógou a krásou ženy.
Snídaně pro skvělý den
101037411.jpg

Snídáte zdravě?

Ne,jím vše (0 | 0%)
Neřeším to (0 | 0%)
Snídaně je nejdůležitější jídlo dne.Pokud budete snídat podle Ajurvédy budete mít více energie po celý den.
Výsledkem tohoto stravování je větší produktivita v práci a zlepšení vašich vztahů.

Ráno mezi 6.00 – 10.00 hodin je nejlepší čas pro nastartování organismu.Tělo,ale není připraveno zpracovat těžké jídlo.Proto by měla být snídaně vydatná ,ale lehce stravitelná.

Představte si své tělo jako pec,která má po předešlém dnu ještě pár žhavých uhlíků a my jen lehce přiložíme ,abychom zažehli opět plamen.
Velký kus paliva ( těžkého jídla) by mohl uhlíky udusit.Naplnit ji rychle hořícími potravinami (sladké pečivo) také není dobré.Hoří rychle,ale pouze chvíli.
My potřebujeme mít oheň a energii celé dopoledne,než příjde čas oběda.Dnes bych vám ráda ukázala co je pro vás to pravé palivo do vaší pece.

Podle Ajurvédské teorie by měla být teplá,studené jídlo nám uhasí uhlíky v naší peci a my nemáme potřebnou energii.To ovšem neznamená,že si dáme smažená vejce a párkem.Teplou snídaní je myšleno celé zrno vařené na různé způsoby ochucené kořením.

Vysvětlím vám proč teplá snídaně.Ráno vstáváme a probouzíme se jako slunce,které začíná hřát.Také my se musíme postupně zahřívat.V poledne,kdy je slunce nejvýš a nejvíc pálí máme horkou polévku.Večer kdy slunce zapadá postupně tělo ochlazujeme i jídlem.Dává vám to smysl? Mě to zní docela logicky.

Jak by tedy měla vypadat vyvážená snídaně?

Dušená jablka,hrušky nebo jiné ovoce zamíchané do horkých cereálií.Pokud používáte ty kupované zalijte je sojovým mlékem.
Máte velký výběr chutí obilných kaší…ochuťte je kořením,která zrychlují metabolismus např.nové koření,bazalka,černý pepř,kardamon,skořice,hřebíček,řecké seno,zázvor,hořčice,muškátový oříšek,sůl.
Koření,které mírně ochlazuje organismus: koriandr,fenykl,máta.

Výborné jsou ovesné kaše na sladko i na slano s vařenou zeleninou.Skvělý start dne vám zaručí Miso polévka.
Pokud byla vaše snídaně doposud jen něco co namažete na rohlík a sníte ve spěchu cestou do práce začněte se zdravější snídaní postupně.
Neměňte své návyky ze dne na den,za 14 dní vás omrzí a vy se vrátíte zpět do starých kolejí.A to my přeci nechceme.

Správný start dne:
Ráno 30minut cvičte nebo se jděte projít,nastartujete své zažívání a snídani budete lépe trávit.
Uvařte si čaj svařením skořice,zázvoru,hřebíčku a černého pepře.
Každé sousto snídaně si v klidu vychutnejte a mějte krásný den.
Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu provozovatele zakázáno.
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one