Stránky zabývající se Jógou a krásou ženy.

4 malé úpravy pro vaše každodenní vnímání přítomnosti

613-00909401_1.jpg
Všude čteme jak žít přítomností,ale jak to udělat?Všichni se obracíme zpátky do minulosti a rýpeme se v ní,nebo plánujeme budoucnost,ale nevnímáme co se s námi děje zrovna teď a tady.
Vipassana meditace - meditace,která vás naučí vnímat každý den všechno co děláte a váš život je tak více klidný a spokojený

Krok 1: Věnujte svoji pozornost k dechu a pozorováním svého těla

Dokonce i když máte pouze dvě minuty času,posaďte se,zavřete oči a poslouchejte zvuky okolí.Udělejte několik dlouhých nádechů a výdechů,potom se vraťte zpět k vašemu normálnímu dýchání.Uvědomte si místnost ve které se nacházíte,podložku na které sedíte,všimněte si kde máte položené ruce.Uvolněte oči,rty,čelo a bradu.Všímejte si jak váš dech prochází vaším tělem,kudy proudí plynule a ve,kterých místech jakoby drhne.Toto cvičení opakujte denně po dobu jednoho týdne a zaručuji vám,že zpozorujete jak se vaše mysl dokáže zastavit a vnímat současnost.

Krok 2: Upravte své okolí,aby jste měli zájem vnímat přítomnost

Abychom mohli vnímat přítomnost,musíme pochopit co nám pomůže zvýšit zájem být přítomen.
Možná si nejprve budete psát deník,co vás každý den dělá šťastnými,nebo co vás baví.Dávejte pozor i na malé detaily.Já osobně miluji východ slunce venku na terase a pití ranní kávy před zahájením rušného dne.Může to být cokoliv vás napadne.Je rozdíl dělat určitou věc automaticky a nebo si ji vychutnat a cítit přítomný okamžik.Praktikování předchozí meditace vám může pomoci vnímat věci,která vás ruší od práce nebo odpočinku.Je to například puštěná televize když já chci cvičit jogu.
Udělala jsem pár věcí,které mi pomáhají žít v přítomném okamžiku.V kuchyni na okno jsem umístila krmítko pro ptáky,vždy když přiletí pták,dívám se na něj a vychutnávám si ten pocit.Cvičím v místnosti kde není televize a na kliku si připevním cedulku,že si nepřeji být rušena,funguje to 

Krok 3: Zaměřte se na cvičení jogy

Vždy když budete mít při meditaci pocit,že nemůžete udržet vaši mysl klidnou a soustředit se na dýchání,doporučuji zacvičit si některé asány z jogy.Skvělé jsou veškeré pozice hlavou dolů  pes dívající se dolů,svíčka,předklony…
Všechny pozice,kde je vaše srdce výš než hlava jsou skvělé na čištění mysli.

Krok 4: Použití kamínku jako připomenutí vašeho záměru

Může to být malý kamínek,nebo korálky…cokoliv co můžete nosit při sobě a pokaždé když se na kamínek podíváte,připomene vám,že se máte zastavit a vnímat okamžik tady a teď.Používejte kamínek na cokoliv co potřebujete připomenout nebo změnit.
15.01.2015 17:26:26
vera.pochobradska
Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu provozovatele zakázáno.
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one